Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Vita handskar med möjlighet att placera Gnarp på världskartan

Av Bengt Pantzare - 10 mars 2013 19:43

Jag drabbas av en lysande idé och skickar ett mail till den ryska tidningen Komsomolskaja Pravda om dagens mediala snackis i Sverige.


Bakgrunden är att jag har försökt, men sällan, fått stöd av kommunens utvecklingsorienterade politiker när jag levererat diverse förslag till utveckling inom besöksnäring och struntar, således,  fortsättningsvis i alla formella kommunikationsvägar.


Idén utgår från det att den ryska tidningen hade ett uppslag om Pajala kommuns idé att bussa ryskor till det ungkarlstäta Pajala och faktum är att ett antal Pajalianer funnit en rysk kvinna som livspartner.


Min idé utgår från undersökningen om äldre ryska kvinnors obskyra erotiska drömmar:


Dagens datum och den efterföljande veckan bör bli ett historiskt datum under förutsättning att min idé fullföljs.


Den här veckan, och i mångårig framtid, bör alla lägenheter i Gnarp utrymmas och hyresgästerna erbjuds boende på Knaust i Sundsvall eller Berggårdens gästgiveri som kompensation. Samtliga virila unga män ska erbjudas en krogrunda x 6 just denna vecka och om förstärkning behövs bör ynglingar kommunens närliggande socknar erbjudas korttidsanställning.


Hänger ni med?


Ryskorna kommer att flygas till Midlanda och erbjudas boende i lägenheterna med möjligheten att få besök av en 20-årig Gnarpsyngling.


För att slippa dras inför en marknadsdomstol bör följande reservationer klargöras i marknadsföringen:


1 Ynglingen kan faktiskt hitta hem till sitt boende.

2 Om ynglingen uppsöker fel säng – så kan det finnas behov av vita handskar - pga ynglingens trötthet.


All denna härlighet kan utspelas i Skandinaviens - politiskt garanterade - enda vargfria kommun. 

Givetvis bör ynglingarna organiseras i det nya samfundet: Nordanstigs internationella häradsbetäckarförbund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards