Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Jag blir, uppriktigt menat, heligt förbannad.

Av Bengt Pantzare - 30 augusti 2013 22:44

Jag blir, uppriktigt sagt, heligt förbannad när jag ser hur Jessica Thåström 21 år som drabbats av en stroke misshandlas av Gävleborgs Landsting.


Redaktionen bakom - Den arga doktorn - gör ett angeläget program och belyser tillståndet i Sverige. Har vi blivit så fattiga att vi inte kan bekosta rehabilitering för en ung kvinna. Gävleborg är en region i Sverige och nationen har inte råd att ge tjejen den hjälp hon behöver för att gå vidare i livet. Däremot har vi ett överflöd av pengar för att göda riskkapitalister som gör miljardvinster inom skola och äldreomsorg.


Missförstå mig inte, jag tycker att det ska finnas privata alternativ, men då ska det handla om sådana som vill utveckla en speciell arbetsmodell och som övervakas av nyktra myndigheter. Åt helvete för de som vill utveckla en modell med syfte att tjäna så mycket pengar som möjligt, under samma kam drar jag även offentligt finansierade verksamheter där ledstjärnan är att komma undan med minsta enskilda egna engagemang.


Farsgubben var aktiv i Gruv 12-an under strejken 1969-70. Som 15-årig grabb förstod jag inte betydelsen i ordet - civilkurage - men det gjorde jag långt senare då jag förstod hur de ändrade förhållandena för arbetare.


Om jag var politiskt ansvarig och konfronterades med eländet så hade jag agerat som äldreomsorgschefen i Sundsvall eller kostchefen söder om Dalälven. Jag hade vägrat att verkställa besluten då de är oanständiga.


Det är oförsvarligt att en socialdemokratiskt ansvarig inom Gävleborgs läns landsting försvarar ställningstagandet ur “rådande ekonomisk situation“.


Varför blev det så här och när blev det socialdemokratiska etablissemanget patetiska medspelare i den här nyliberalistiska utvecklingen och därigenom delaktiga till de marknadsanpassade krafterna.


Dessvärre är det så här en politiker måste agera för att nå framgång i sin politiska karriär. Strunta i civilkurage och för att få en plats långt fram i  det politiska ledet.


Startskottet var det i samband skotten på Sveavägen som dräpte Palme?

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards