Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Varg för en dag

Av Bengt Pantzare - 31 oktober 2010 21:37

Bergsjögården söker ett bidrag på 16.000:- för att fullfölja samarbetet med tjänsterna till Företagarföreningen och Nordanstigs Utveckling.


Min fråga är följande: Vad exakt är det pengarna ska användas till? Företagareföreningens ordförande har ju varit chef på Nordanstigs Utveckling så det kan väl inte vara särskilt komplexa samarbetstjänster.


Å andra sidan kan det ju vara så att Bergsjögården ska förmedla kontakter mellan dessa organisatoriska giganter och Gud Fader själv och då kan jag förstå att det kostar.


Samtidigt läser jag att de högsta organisatoriska cheferna utfört en SWOT - analys. Där framkommer att Bergsjögården inte lyckas samla ihop stålar för att gå runt av egen hand.


Så här ligger det till: En tjänstemannagrupp har, tillsammans, med Nordanstigs Utveckling och organisationens tidigare chef ingått en pakt med syfte att stärka Bergsjögårdens finanser.
De försöker nu dupera politikerna att ta ett sådant beslut med hjälp av SWOT analyser och engagemang för kulturens utveckling i Nordanstig.


Jag tror inte att politikerna är så dumma att de sväljer detta bete. Vem i hela friden kan se det klarsynta i att EN ideell förening ska ikläda sig myndighetsrollen att styra kulturdebatten för hela kommunen.


Däremot är det helt rätt med satsningarna på djurterapi. Alla ungar som sitter sömndruckna på Gnarps skola och väntar på busstransport till Bergsjö kommer säkert att må bättre om de får umgås med djur innan avfärden till Den Nya Skolan.


Tror du att ledningsgruppen är intresserad av någon SWOT-analys av effekterna när ungarna ska drivas upp långt innan soluppgången?


Vad är anledningen till att ledningsgruppen inte gjort en lika engagerad analys gällande konsekvenserna av den kommande skolorganisationen?



Varför har inte ledningsgruppen gjort en analys av möjligheterna inom natur- och/eller idrottsturism?


Vad är anledningen till att den inte finns en utvecklingsplan för Norrlands vackraste kustremsa på den östra delen?


Vi riktar hela tiden fokus på fel saker - hoppas att den nya ministären ser till att göra en riktigt jävla bra analys av kompetensen hos alla dessa analytiker.


Om jag fick bli ett djur för en dag - då skulle jag välja att bli en varg - och då skulle jag minsann vara terapeut för ledningen i vår eminenta kommun.
Vargar kan vara brutalt tydliga och det är den terapi som behövs i den här kommunen.


Nej, för min del så har jag sett tillräckligt mycket för att se vad som är värt nånting och vad som bara är gammalt skrot.

http://open.spotify.com/track/25loe6gIlXmbOm6zMrUoO9






 
 
Ingen bild

Sverker Söderström

1 november 2010 20:01

Du, och kolleger inom IFK Gnarps handboll, har anledning att vara stolta. I Sundsvalls HK:s division II-dress gör Gnarpsspelare ofta mer än halva målskörden (Gills och Melin). Simon Gröning utmärkt målvakt. Sann utveckling, om än vargfri.

Bengt Pantzare

1 november 2010 20:21

Jag delar grabbarnas och lagets framgångar och de är bra representanter för IFK Gnarp, även utanför plan. Dessvärre kan jag inte ta åt mig äran av detta.
Utöver detta så har IFK Gnarp förfrågan om att arrangera gruppspel i USM för tjejer f-95/-96.
Härvidlag bearbetar jag frågorna enligt en SWOT-analys och summerar resultaten.
Glädjs även åt en fd inneboende som genomgått lyckad rehabilitering efter operation och ska nu lira med US Cagnes Handball första lag i södra Frankrike.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards