Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Bengt Pantzare - 14 mars 2010 22:41

Troligast inget nyfunnet politiskt intresse men kunde inte låta bli att småle.
Den yngsta familjemedlemmen frågar om - det - heter S-o-c-i-a-k-r-e-m-o-d-a-t-e-r?


Jag försöker inte förklara att det fanns något sådant på -30 talet. Ivar Lo tillhörde en av dess agitatorer och bidrog till att statarsystemet avskaffades 1945, fast då hette de annat. Ivar Lo Johansson var polare med Gunnar Hedlund och Gunnar Sträng.


De hette Socialdemokraterna kvällen den 28 februari 1986, innan skotten på Sveavägen. Så vill jag minnas att det var - sen blev det nog mer en illusion.


Hur stora polare är Mona Sahlin, Maud Olofsson och vem det nu är, som är vår samtids stora proletärförfattare. Knappast Jonas Gardell.


Den mest lästa kanske är Clas Ohlsson i Innsjön.


Vilka gammalmodiga tankar jag bär på. Jag kanske borde börja på fundera vilket av Nordanstigs Hemtjänsts Akitebolag som ska hjälpa mig med whiskeyglaset när jag inte längre orkar föra den till mina läppar.


Usch, usch … har de stackarna tänkt på alla lagar som kan förändras och skapa eländiga förutsättningar som företagare inom omsorgen.


Hoppas att det finns andra än räknenissar och människor med mindre än 10 års erfarenhet som egenanställda som coachar dem.


Ovido - Quiz & Flashcards