Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Herr Pantzare svarar:

Av Bengt Pantzare - 22 februari 2011 12:43

Jag tycker inte att människor ska bli uthängda på en blogg och benämnas som dagdrivande original i motsats till – de hårt arbetande - utifrån deras klädsmak.


Denna gången drabbades min hustru och tur är väl det men däremot lider jag med sådana som inte kan gå i svaromål.


Det var den seriösa delen av min blogg och nu kommer den mindre seriösa:


Jag har inte nämnt Adolf Hitler vid namn, däremot beskrev jag ett karaktärsdrag bland de – på den tiden fiiina flickorna i en kommentar:


När jag bodde i Kiruna hade vi kul åt tonårsflickorna som tillbringat en månad i Stockholm, på den korta tiden hade de tappat Kiruna-dialekten och allt hemma var bara skit. De intog karaktärerna - Fuhrer uber alle – och blev snart karikatyrer av sig själva. Jag ska inte påstå att denna – snart medelålders man – beter sig som en tonårsflicka men jag tycker mig se beröringspunkterna.


När du ändå nämner nazismen så satte brunskjortorna också en etikett - på vissa människor – för att markera att de tillhörde en sämre art som också hämmade utvecklingen för det hårt arbetande.

Etiketten bestod då inte av en foppatoffel eller reklamkeps utan av en stjärna.


Missförstå mig inte, jag vill inte insinuera att du är nazist men konstaterar att ni delar vissa värdegrunder. Då skulle det bättre folket helst bära uniform och jag undrar vilken klädkod eller uniform anser du att vi ska bära när TV-teamen närmar sig Gnarp nästa gång för att inte rasera din gnarpnationalistiska stolthet?


Olyckligvis har jag ingen fin bygdedräkt som Åkesson så stolt uppvisade under riksdagens öppnande. Det enda jag kan uppbringa är en sliten lappdräkt med färger som hustruns foppatofflor.


Mina närmaste vänner vet att jag är mycket värre än en sheriff och en riktigt farlig typ att ha att göra med – så kolla upp mitt brottsregister. Utöver detta så är jag ett fd lumparbefäl på fjälljägarna och kan flå människor så fort att de fortfarande lever när de mist hela hudkostymen - och märk väl - detta med en jävligt slö morakniv.


Och så sjunger vi följande sång go vänner:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards