Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Sheriff Pantzares fördomsfria förskola.

Av Bengt Pantzare - 22 februari 2011 23:35


En sannolik anledning till att hustrun inte svarar dig kan vara så enkel att hon inte anser att din blogg är särskilt intressant - till skillnad från mig.

Däremot låter hustrun hälsa att hon föredrar direktkommunikation.

Du måste förstå hur det är med bonnläppar - de föredrar att kommunicera direkt istället för att blogga.


Däremot ska jag ska ta mig tid att besvara några av dina frågor:


Hur kommer det sig att du kan göra dig rolig över flickorna som lämnade Kiruna ? …..då blev jag ett öppet byte för att häckla och jämföra SS utmärkande av judar med en Davidsstjärna.


Svar:

Jag besitter en misstänksamhet mot allt som ligger söder om Dalälven och utgår ifrån att allt gott utgår ifrån Norrland samt att alla Stockholmare är karaktärslösa ytliga fjollor som hän-ger sig åt att bedöma människor utifrån deras klädsmak. En äkta norrlänning bedömer nämligen sina medmänniskor utifrån andra kriterier.


Jag häcklar inte människor utan sammanför bara associationer. Jag är alltid objektiv och på 30 minuter kan jag bevisa ett statistiskt samband mellan antalet fall av gonorré och importerade bananer.


Var det ryssarna ni skulle hindra från att skövla moder Svea?

Hur skulle du känna igen dem? Hade de några särskilda kännetecken? Eller skulle du skjuta på alla som kom från öst?


Svar:

Tala inte om det för SÄPO, men vi tänkte faktiskt kapa all elförsörjning från Porjus i riktning till Stockholm. Vi på nordkalotten tänkte oss att bilda en ny nation tillsammans med ryska nordkalotten. Ryssarna har ju oljan och gasen och vi har malmen och skogen. Ryssarna tänkte skjuta alla kvasiintellektuella fjollor som kom från Moskva och vi funderade detsamma kring Stockholmare. Endast de i kepsar och foppatofflor skulle bevaras med livet i behåll ty de besatt en tillbörlig, äkta och genuin karaktär.


Sedan fick jag inget svar av dig hur vi skulle göra om jag ville besöka Gnarp. Måste jag skicka in en ansökan i förväg, eller räcker det om jag faller på knä inför dig och ber om nåd? Eller är jag banlyst för tid och evighet av Gnarps sheriff Bengt?

Svar:

Naturligtvis bör du upprätta ett testamente så att du vet vem som ska överta dina skulder innan du åker till Gnarp.


För en mer rättvis och rättfärdig sheriff kan väl inte finnas på denna planet?

Svar:

Att titulera mig enbart som en sheriff är på gränsen till ärekränkning. Jag är född i november 1955 och senast jag – överhuvudtaget – hade fel var 1956 och då hamnade jag fel i en diskussion som handlade om Ungern revolten.


Övrigt:

Jag funderar på att starta en privat förskola för småkillar. Den skolan ska inte heta något som: Törnrosan, Nyponet, Blå Violen eller nåt annat fjolligt. Nej, den skulle få namn som Kulsprutan Kalaschnikov eller Blå Trucker. Vi skulle införa skoluniformer i form av truckkepsar och T-shirts som sponsrades av de lokala företagen. Varje dag skulle vi ha högläsning från böcker skrivna av:

Väinö Linna, Sara Lidman, Ivar-Lo Johansson och Mikael Niemi.


Givetvis skulle vi utbilda pojkarna i ämnet ytlig fjollighet – eller kalla det för en slags vaccination för att bibehålla sunda värderingar.


Slutligen skulle pojkarna i sina Truckerkepsar få med sig ett gammalt indianskt ordspråk:


Döm aldrig en annan människa om Du inte har gått i hans mockasiner.


Slutligen vill jag inte bli uppfattad som att besitta en massa fördomar - ty sådan är jag inte - nej för fasiken - männsikor med fördomar ska man bara slå ihjäl. 


 
 
Ingen bild

Kröpen

23 februari 2011 05:08

Underbart! Jag älskar Gnarp precis för vad det är och vad det står för. Varje liten centimeter.:)

Bengt Pantzare

23 februari 2011 08:05

Ja, tänk om Gnarp dessutom fick frigöra sig från kommunen - då minsann skulle världen se Truckerkepsarnas och foppatofflornas förlovade land.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards