Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Ber om ursäkt

Av Bengt Pantzare - 26 februari 2011 22:20

De modiga och unga tjejerna och killarna i Nordafrika störtar diktaturerna där vapnen består av Facebook och Twitter och ammunitionen av att meddela var man ska samlas. Opinioner skapas via bloggar.

Jag ser de unga tjejerna i Egypten och Jemen bli intervjuade på CNN och Sky News och de är i motsvarande åldrar som mina äldre döttrar. Försöker att leva in mig i rädslan som deras föräldrar måste plågas utav när barnen går ut på kvällen, kan det vara sista gången de ser kidsen i livet!?


Den stora Gurun bland bloggande svenska tjejer är Blondibella – någon bjöd in henne till Gnarp i egenskap av vara ett föredöme för unga svenska tjejer.

Om jag bjöd in en ung bloggare från Nordafrika och ordnade med översättning så tror jag, dessvärre, att det blev ett publikt fiasko.


Missförstå mig inte – jag ger mig inte på Isabella Löwengrip som person – däremot vill jag idiotförklara dem som upphöjer hennes budskap till nivån av en absolut nödvändighet för vår existens.


Jag låter bli att sätta ut en länk från Youtube från Tripoli. Den visar en mobilupptagning på en ung människa som har fått en kula skjuten genom skallen av en krypskytt tillhörande Gaddafis hängivna.


Det är svårt att värja sig mot ställningstaganden:


Vår utrikesminister menar att vi inte ska ta ställning för någon part i den pågående Libyska konflikten.

Läste ett inlägg skrivet av en estnisk tjej där hon beskrev hur viktigt det var med stödet från Sverige när Estland frigjorde sig från Sovjetunionen.


Krigsstilsstora rubriken i Aftonbladet debatt idag: PERNILLA, TA AV DIG RÄVMÖSSAN. Debattören menar – med rätta – att kändisar har ett ansvar att säga nej till päls.


Till dags dato – anger räkneverket i min blogg att 599 unika besökare har läst min blogg enbart i februari månad. Jag utgår ifrån att statistiken är felaktig men blir ändå ödmjuk över att så många ändå följer det jag skriver och uppmanar er att – ödmjukt kritiskt – granska mina åsikter.


Uppenbarligen har många missuppfattat mig i de två senaste inläggen på bloggen och mot denna bakgrund har jag refuserat era kommentare - ber om ursäkt för det.


För se senare – tillägnar jag följande musikaliska inlägg:















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards