Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Förbränn fettet och illa dold reklam

Av Bengt Pantzare - 19 april 2011 21:53

På jobbet får jag en del frågor om träning för att gå ner i vikt och därför vill jag förklara följande om sambandet mellan styrketräning, viktnedgång och stavgång.


Stavarna blir en förlängning av armarna och plötsligt börjar kroppen att arbeta som om du gick på alla fyra . Har du styrketränat skuldror, rygg och mage så kräver musklerna mer energi och den hämtas då ifrån fettet. På olika sätt frigörs fettet till syror som förbränns i musklerna, är de starkare så förbränner de mer energi.


Du kan likna det med förbränningen i en bilmotor. Är motorn starkare och du kopplar i fyrhjulsdriften så ökar åtgången av bränsle.


Beträffande all kostrådgivning har jag dragit följande slutsats: Då alla auktoriteter tycks vara oense så är en sak solklar – nämligen – att ingen vet vad som är effektivast. Jag brukar hänvisa till tallriksmodellen.


Du behöver alls inte träna i vårat – självkostnadsgym – vi kan lära dig att träna enbart med din kroppstyngd.


Nu kommer den dolda reklamen :-)


Jättebra med läkarmottagning i Gnarp och du har även fortsättningsvis lagstadgad rätt att välja din lokala sjukgymnast om du föredrar det. Du är inte tvingad att uppsöka läkarmottagningens delägare för behandling.


Ni behöver inte behärska engelska för att förstå instruktionsvideon:










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards