Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Bengt Pantzare - 8 februari 2014 21:51


Den 10-åriga dottern beger sig från familjens hus för att bidra till försörjningen. Innan dagen blivit kväll har hon mist bägge benen efter att ha trampat på en landmina.

 


I en annan del av världen, där svenska FN soldater kommer ifrån, pågår en helt annan och upprörande diskussion.

 Upprördheten består av oerhörda snömängder som tycks isolera befolkningen. De kan, som det beskrivs, inte lämna sina insnöade bostadsområden.


Jag tar kritiken och inser att min ironi nått nya bottennivåer....


Ytterligare ett bottennapp. Jag upprörs över att se en mamma röka och samtidigt skjuta en barnvagn framför sig. Tänk om katter och hästar behandlades lika oskändligt......vilket liv det blev i det transparenta Facebook.


Ja, förakta mig ty jag upprörs över oväsentliga händelser.....


För att utveckla mitt ego kliver jag i min traktor och plogar undan grannens snövallar...







Ovido - Quiz & Flashcards