Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Handboll och utveckling eller kasta mig ut mig från klippan

Av Bengt Pantzare - 3 juni 2010 22:22

Jadå vi var i Hallsberg och lirade handboll mot tufft motstånd och tjejerna bet ifrån riktigt ordentligt och lärorikt var det. Vi förlorade med tre bollar mot en av klubbarna som tillhör de 16 bästa i ungdoms SM. Tjejerna inleder med tre utvisningar och får fyra straffar emot oss. Det gäller att se till det positiva, vi vann räknat till gjorda spelmål. Kvartsfinalen i B-slutspelet mot Nyköping vänder vi ett fyra måls underläge till seger med en boll.


Jag är en idrottsnörd och måhända att jag tappar perspektiven när domaren blåser i pipan, i det ögonblicket kan jag bli som förbytt. Det handlar bara om att kasta en boll in i ett nät.


Det viktiga är att spelarna blir situationsanpassade, självsäkra och uthålliga. Jisses vilka förändringar jag ser hos tjejerna. Troligast så kan de placeras i vilken situation som helst - och de bara fixar läget utifrån de omständigheter som bjuds.

Nu har jag följt Gnarparna under många år, de börjar att bli världsvana och är trygga i sig själva.


Vi ledare hoppas kunna förskjuta alkoholdebuten och den första fyllan åtminstone någon sommar till. Gud bevare mig för FJÅRTIS beteendet.


Anders hjälpte mig att sälja Gnarp som lägerort. Träning i Gnarpsviljan, boende på NIF-gården och mat på Berggården. Vi kan få in pengar till Viljan och Norrfjärn, dessutom gynnar vi Berggården. Ingenting är klart men intresset finns, därom råder ingen tvekan.


Tänk vad praktiskt det skulle vara att dela ut en enkel broschyr och en DVD som vi kunde dela ut till de andra laget. Tycker att Kommunen kunde kosta på det materialet.


En förälder utgick ifrån att det finns en serviceanläggning för husvagnar om syskonen, mamma och pappa vill följa med. Givetvis fick jag improvisera fram ett svar.


Jag har tjatat om det förut: Vi behöver en tillväxtplan i Nordanstig. En klok kommunal planering hade sett behovet av en utbyggd camping vid havet i stället för en lägergård.


Nu är jag inte särskilt ödmjuk när jag påstår följande: Lägg ner Nordanstigs Utveckling och ge mig pengarna istället, men inte som lön för då blir man lat och trygg.


Första tre månaderna skulle jag begära x kronor för att konsultera Klingvall. Han skulle få 25 % av arvodet för att inleda jobbet med en tillväxtplan. Resterande skulle utbetalas när planen är klar och godkänd.


Planen skulle peka på tre satsningsområden och en av dem kunde vara idrottsturism. Därefter skulle den visa vilka regioner vi bör bearbeta. Där skulle vi söka finansiella intressenter som såg idén att satsa på en serviceanläggning och camping med utgångspunkt från Gnarpbadens festplats.


Det andra satsningsområdet skulle vara en jäkligt bra skola med marknadsföring mot Sundsvall. Jag har kontakter i Pajala som tillhör elitserien i skolarbete och vi skulle plagiera deras framgångsrecept. Aktiva unga familjer vill vi ha till Gnarp.


Om jag skulle misslyckas så skulle följande gälla: Kasta mig ner från klippan, sex månader skulle räcka för att se om jag bara snackar eller åstadkommer något konkret.


Ställ detta i förhållande till hur länge Nordanstigs Utveckling har varit igång och ponera att de kommer att ha monopol på branschen även fortsättningsvis.


Sundsvalls Kommun ska iväg till Trondheim för att marknadsföra turismen. Låter det bekant? Javisst, det har jag pekat på i flera år att Nordanstig borde ha gjort.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards