Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Kommer du att bli rädd för ditt barn lilla Mamma

Av Bengt Pantzare - 2 januari 2011 21:28

I vissa avseenden ser jag framemot åldrandet med spänning. Om vi bor på Bergesta så funderar jag på om vi då får en egen uppkoppling på rummet eller om det bara blir ett par datorer i varje korridor. Forskningen har säkert tagit fram en medicin mot FB-beroende, om vi inte får fejsa precis när behovet tränger på så kommer vi att uppvisa besvär som andra med abstinensliknande symtom.

Hemska tanke, om vi inte får fejsa fritt så kommer det att bli upplopp på boendena men det blir spännande i vart fall.


Innehållet i skrivandet kommer att bli intressant att följa. Om jag också öppnar ett konto då kommer jag att driva igenom alla mina krav via FB. Om inte personalen följer min vilja så kommer jag att hota dom genom skriva en massa dumheter. Det blir säkert ett ökat tryck om vi bildar grupper och enas kring frågor som; -konjak tre ggr/v, -porrsurfande för gubbar, etc.


Sedan måste jag lära mig det sociala nätspelet och dra på mig en massa vänner som jag egentligen inte vill umgås med. Tänk att stå ut med att läsa om kärringarna som har; -gått ut från rummet till korridoren, -kommit tillbaka från korridoren till rummet, -magens hårdhet, -inkontinensen, -referat om varje TV-program och för att inte tala om alla dessa musiklänkar som jag kommer att hata.


Sen kommer jag skratta sönder prostatan om kvinnorna – som då är mellan 50 – 60 år kommer att sätta ut bilder på sina lådor med trosor i och alla outfits med allehanda rubriker på svengelska.


Och jag kommer att tycka synd om framtidens barnbarn. Kärringarna kommer att hänga ut sina gulliga barnbarn tre gånger varje dag – utan att ens fråga om krabaterna vill bli offentliga studiematerial på nätet.


Idag hamnar ungarna på nätet innan de ens är födda och så lär det fortgå tills de är myndiga. Därefter kommer de att stämma morsorna för att de har blivit socialt utnyttjade.










 
 
Ingen bild

Sverker Söderström

2 januari 2011 22:24

Såg just ett TV-reportage från din hemstad Kiruna. Om kollektivtrafik.
Det har visat sig att Kirunaborna struntar i bussen, tar bara den egna bilen. Nu satsar kommunen några miljoner på gratis-bussar för att öka intresset att åka med.
Spökar Lestadius ännu på något vis?

Bengt Pantzare

2 januari 2011 23:12

Snarare är det nyrikedomen som spökar. Kollektivismen har har utbytts mot individualismen. Friheten är att åka iväg med skotern eller bilen, på varje gårdsplan så står det två bilar och lika många skotrar.
God Fortsättning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards