Alla inlägg den 11 april 2013

Av Bengt Pantzare - 11 april 2013 20:50

Det är inte lätt att vara en sann och sur nydepressionist och ännu värre är det om man besitter ett naturvetenskapligt synsätt och tycker att tio Guds budord är ett hyfsat bra rättesnöre här i livet.


Som en sann nydepressionist är jag likt en jakthund efter obskyra företeelser.

Via FB följer jag citat till en rekommenderad sajt som heter ”LEV LIVET LYCKLIGT/livelifehappy.com”. Och som en naturvetenskaplig nydepressionist går jag igång på en gång.


På den här sajten får du tips om hur - LIVET SKA LEVAS LYCKLIGT – givetvis om du handlar ett antal böcker.


Jag vet, jag vet......det är fritt att köpa vilka böcker man vill och det är okej att nån tjänar pengar på det. Marknadsekonomin har jag hyfsad pejl på i egenskap av att varit företagare de senaste 25 åren.


Vad kan jag köpa för böcker då? ”Healing Cancer from inside out” är en av titlarna och skulle jag köpa den boken så rekommenderas en annan – The Beautiful Truth: The Worlds Simplest Cure for Cancer .


Fritt översatt: Den vackra sanningen: Världens enklaste botemedel mot cancer.


Ni som inte är nydepressionister kanske tycker att det här är sååååå himla positivt som namnet på hemsidan

www.livelifehappy.com. Jag är en tråkig naturvetare som gillar de tio budorden tycker det är fult att vilseleda för att tjäna stålar.


Av nån himla outgrundlig anledning är jag, trots allt, lycklig med att vara en nydepressionist och erkänner att jag inte älskar all den här – köpa lyckan hälsopositivismen.









Ovido - Quiz & Flashcards