Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Kåta kristna och överspända kohudar.

Av Bengt Pantzare - 6 juni 2009 13:48

Jag vill inte att mitt synsätt på politiker ska betraktas som populistiskt när du har läst klart den här bloggen. Men vad i hela friden är det som händer?


Kolla in valaffischen med Marita Ulvskog och Mona Sahlin – de måste ha minst 5 mm spackel i karaktärsfårorna och hudkostymen är lika utspänd som skinnet hos garvaren.


Ja, jag vet att jag överreagerar såna här gånger och borde lyssna mer till de politiska sakfrågorna.

Men jag kan inte ta argumentation om kvinnors jämlikhet på arbetsmarknaden på ett seriöst sätt. Tänk efter själv, ska tjejerna behöva demolera sina ansikten för att se ut som överspända kohudar. Och detta, bara för att, framhäva sig i konkurrens med männen.


KD:s Ella Bohlin är sensuell och visar tillräckligt mycket av sin anatomi. Hon har dessutom uttryckt sig att fläskighet hos unga mödrar bör bekämpas med träning och mindre av sk. softande.

Hon menar säkert inte att all fläskighet beror på dålig karaktär.

Missförstå mig inte, jag tycker inte alls att det är fel att vara sådär lagomt fåfäng och medveten om sitt yttre.

Det är en vacker bild när Ella Bohlin kysser Frida Johansson Metso. Jag är nyfiken på vad Ulf Ekman på Livets Ord egentligen tycker om den bilden.


Lägg nu det här på minnet: Av de tio delstaterna i USA som köper mest nätporr röstade åtta helst på den konservativa John McCain. Bland de åtta delstaterna som köpte minst porr röstade sex av staterna huvudsakligen på Obama.


Apropå deras familjepolitik då – jag undrar bara vems döttrar de tittar på när de porrar, McCain eller Obama anhängarnas.


I de mest religösa staterna handlades det dock minst nätporr på söndagar och det kan ju vara bra att veta.


Min våta politiska dröm är att få en natt med Marit Paulsen, Dalai Lama på en öde ö. Det är min dröm ska du veta, vilken underbar trekant det skulle bli. Och jag skulle säkert bli en mycket förnuftigare människa.


Nej, ge mig tillbaka de hederlig politiska signalerna. Jag vill inte att mina döttrar ska hänge sig åt all den här ytligheten. De ska kunna dra till med en rak höger i nyllet på nån om det är absolut berättigat och gå vidare därifrån med en raggarsnytning från vänster näshåla.


Slutligen, kolla in henne nedan ........ det ni...








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards