Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Dopad i helgen

Av Bengt Pantzare - 11 april 2010 22:06

I helgen var jag dopad av handboll och inblandad i fem olika handbollslag i samband med Sundsvall cup. I går var jag med på sjutton matcher och idag slutade jag räkna men det blev i vart fall inte lika många som igår.


Det roligaste är att se de allra minsta lirarna där livslusten är som störst och med en oförstörd förmåga att leva i nuet.


Det mindre trevliga är att det fortfarande finns ett utdöende släkte av stofiler som vädrar sitt missnöje när vi byter ut en bättre spelare mot en mindre god. Det handlar bara om en lek där kidsen ska kasta en boll i ett nät omgiven av en träram. Låt oss vänta med det prestationsinriktade och sorteringen av mindre dugliga och bättre.


De allra flesta förstår det här och låter även ledarna sköta spelinstruktionerna utan egna inlägg.


Å andra sidan så trampade jag i klaveret. Jag beundrar verkligen att rutinerade domare medverkar i Sundsvall cup och domarem ifråga gjorde en alldeles utmärkt bra insats.


Nu råkade jag uttrycka mig till någon vuxen - om  än i ett skämtsamt tonläge att domaren har rymt ifrån ett äldreboende utklädd i domarkläder. Det blev lite fel när en liten knatte hörde vad jag sa och hur kunde han förstå att jag bara skämtade. Således förväntades att förklaring av mitt påstående.


Himla kul för alla Gnarpare med engagerade: Jessica, Ronny, Micke, Tomas, Kent och Anders och icke att förglömma alla föräldrar . . . . .  Och vilken reklam för Gnarp.


Trondheim vi kommer om 14 dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards