Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Bengt Pantzare - 17 maj 2011 20:23

Utanför jobbet ser jag Gnarps framtidshopp mätandes cirkus 50 – 100 cm höjd över havet och iklädda lysande västar. Sällskapet förflyttar sig framåt i två snöräta led i långsam marschtakt hållandes i ett långt rep.


Tanken slår mig – det här ser ut som ett gäng fångar från Alcatraz-fängelset ute på rastvandring.

                             

 Först och sist i ledet går fångvaktarna, ursäkta, förskolelärarna.


Jadå jag förstår säkerhetsaspekterna….....svårt att hålla reda på.............och trafiken..........men ändå, tanken känns kittlande.


Tänk om några av kidsen hade varit kreativa. I mitt inre ser jag ungarna rymma från repet, hoppa över häcken och gömma sig där i väntan på Sundsvalls-bussen. De kapar bussen med slangbellor som vapen och ropar till chauffören:


-Tjör oss till Sundsvall, vi har rymt vi å e Gnarpsandar !!!!


Vilket nöje det hade varit att få ringa till förskolan och meddela att jag sett några ungar som rymt och kapat Sundsvalls-bussen.


Den avvikelserapporten hade jag minsann velat läsa.


Storyn håller samma nivå som det kända postrånet utanför huvudstaden. Rånarna rusar in och skriker till kunder och personal:


- Lägg er på mage, annars skjuter vi!!


Alla kastar sig på mage utan gamlingen i käpp, stapplandes haltar han sig fram till rånaren och trycker kryckan hårt mot hans mage och väser:


- Pojkjävel passa rej ja e hemlig agent!!


Hustrun ligger på mage och ropar i ett irriterat tonfall:


- Helvete Evert, du e inte hemlig agent du e senil dement !!

Ovido - Quiz & Flashcards