Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Stackars tjejer i åldrarna 15 - 34+

Av Bengt Pantzare - 15 maj 2011 00:52

Näst äldsta dottern har varit på själslig rening i Malmfälten. Under en vecka har hon umgåtts med sin farfar, en 85-årig fd gruvarbetare, och har träffat gamla renskötare från Nikkaluokta och Laimoviken. Det gläder mig att hon vill åka upp igen och dokumentera mötena.


Annars lider jag med kvinnor i åldrarna 15-34 år. De blir hjärntvättade att ha vissa sorts kläder och skor, använda en viss sorts hårschampo och Gud vet allting?

Sitter och slökollar på Eurovisions schlagern och konstaterar att programpresentatören tränar på gym och att killarna är mainstreamade då håret står rätt upp som sockervaddar. Det är hårresande roligt att se.

Kollar lite på bebisbloggar, jag haft fem stycken. Alltså, inte bebisbloggar utan bebisar. Jag hade aldrig hunnit med att ha ungar och blogga, tur att man var efter sin tid.

De behöver de senaste; - barnvagnarna, - bästa babygymmen, - snyggaste skorna och kläderna, - och ännu mer leksaker. Och när de har vuxit ur prylarna så behöver de ännu mer grejer och det är en absolut nödvändighet för att fostras in i entreprenörsrollen typ - bloggerskan Blondibella. 

Apropå högstadietjejerna, borde vi inte införa en sminkfri dag varje vecka för att de ska bli mer bekanta med att vara utan smink. Tjejerna är upptagna med att studera varandra och det är därför de sminkar sig.

Vi föräldrar borde anmäla tjejerna till en avprogramering, de borde få åka upp till Lappland och umgås med genuina människor.

Alla  högstadietjejer borde få hjälp att analysera texten i Aretha Franklins tolking av A Natural woman.


 
 
scaramanga

scaramanga

15 maj 2011 16:50

eller så beror det på att flickorna tar efter sina föräldrars ovanor. Det kanske vore effektivare att skicka föräldrarna på avprogrammering.

http://scaramangasfunderingar.blogg.se

Bengt Pantzare

15 maj 2011 18:49

Alternativt att jag är för retro och ska skickas på uppgradering.

 
Ann

Ann

31 maj 2011 00:20

Jag gillar att vara bägge och... Dvs kunna anpassa mig lite efter situation och eller humör.

Jag kan gå på affären både upp och nedklädd och det kan mina ungar också :)
Allt från osminkad med storstövlar, säckiga gympabrallor och hästdreggel på jackan - till uppsminkad med kjol, topp och finskor..

Älskar att leva enkelt emellanåt, att mocka skit är terapi, men gillar även lite extravagans när tillfälle ges - varför välja när man kan få allt??? :D

Hoppas att jag överför detta till mina tjejer och det känns som om det slår väl ut. Dessutom är de så medvetna, även om denna problematik, och det diskuteras.. känns tryggt.

http://www.equi-libre.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Pantzare - 7 november 2015 13:43

Staten genom Rosengren var skickliga säljare. När jag ägde Televerket övertalades jag att köpa firman....... en gång till.   Fan ta, den som introducerade Ivar-Lo och och ingav mig tron att alla efterkommande ministrar till Gunnar Sträng skulle v...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2015 22:03

Till läsare utanför Nordanstig(inkluderande släkten)meddelas att Pantzare lever och känner sig vital samt icke politiskt/troende. Farsan Henning, 89 i maj, kör bil, klättrar upp på stugtaket i Jukkasjärvi och sotar skorstenen samt provocerar grannarn...

Av Bengt Pantzare - 22 augusti 2014 16:42

Lyssnar till frälsarlåten ”Railway to Heaven” och kommer på hur vi anlägger bostadsområdet Solkurvan i Gnarps sjöstad.   När Sveriges längsta järnvägskurva gjort sitt bygger vi om avlagda järnvagsvagnar till lägenheter, eller om vi by...

Av Bengt Pantzare - 21 augusti 2014 19:33

Varför engagera sig i en lokal diskussion angående flyktingar, tänker jag?   Jag tror inte att alla på min ort som sympatiserar med Sverigedemokraterna är nazister. Däremot stödjer de en organisation med nazistisk bakgrund. En av deras frontfigur...

Av Bengt Pantzare - 17 april 2014 19:02

FÖRDJUPAD UTVECKLINGSPLAN FÖR NORDANSTIGSKOMMUN – GNARP sammanställt av B Pantzare, mars -14   BakgrundUndertecknad har ombetts att ingå i en tillfällig fullmäktigeberedning för att revidera den kommunala översiktsplanen. De, icke poli...

Ovido - Quiz & Flashcards